Stránky

sobota 14. července 2012

Hobby


Sousedovic Toníček


A k čemu vlastně bych nějaký koníček měl mít, říkal si možná sousedovic Toníček. Jenže těch důvodů je víc než dost. Koníček není jen nějak promarněný čas, ale má vliv na naši psychiku a celkovou pohodu.

Golf pohledem odjinud

Jednou jsme se procházeli zámeckým parkem. Ono by na tom nebylo nic divného, kdyby tam zrovna neprobíhala nějaká soutěž v golfu. Nóblesně ustrojení hoši zaměřili jamku, odpálili míček a po splnění úkolu se vším svým nářadím se spokojeně přesunuli k další jamce. Nám nezasvěceným moc nedávalo smysl, že jim tento způsob zábavy činí takové potěšení.
Jenže na druhou stranu ti šťastní hráči se na takovou akci těšili dlouho dopředu, měli tedy v hlavě cíl, který je držel a zároveň nedával tolik místa černým myšlenkám všemožných starostí. Také tento čas strávili se svými přáteli, s nimiž si po soutěži jistě zajdou někam posadit a popovídat. A to je právě ono. Pokud je člověk nezasvěcený a nemá žádné koníčky ani zájmy, tak se na lidi zanícené do toho svého možná dívá nechápavě.

Únik na ryby

Jako třeba rybáři. Říká se, že rybář je tak trochu tichý blázen. Jenže to je zase z pohledu nezasvěceného člověka, který nikdy u té vody s prutem v ruce neseděl a nevnímal ten klid. Rybář se taktéž na ten svůj posed dlouho těšil, plánoval každý detail. A když u té vody seděl, zažíval to, co nám mnohým chybí. Klid, únik od každodenního stresu. To my v tom shonu nikdy nedovedeme. Taky to vzrušení, kdy konečně „zabere“, to je pro něj ten správný adrenalin. Rybář má svůj svět, má pro co žít, má své místečko, které mu nikdo nevezme. Pro nezasvěceného blázen, ale ve skutečnosti šťastný člověk.

Můj pokus s bublinkama

Říkal jsem si, no nic, zkusím se taky pro něco zapálit. Ale co? Většina lidí v mém okolí často mluvila o tom, jak si v domácích podmínkách vyrábějí víno. A volba byla jasná. Následoval nákup demižonu a dalších pomůcek, které jsem si pak hrdě nesl domů. Po naložení ingrediencí jsem pozoroval bublátko. Tak to Vám řeknu, to byl zážitek. Kdyby mě tenkrát viděl nějaký golfista, tak na mě zírá s otevřenou pusou. První tři noci jsem skoro nespal. Nikdy jsem nevěřil, že pozorovat bublinky bude taková zábava, která mě chytí za srdce.
Proto se nebojte nadchnout se a vyzkoušet něco nového, třeba v tom objevíte svůj nový koníček, který Vám pak pomůže zaplnit myšlenky něčím příjemným. A ten koníček s demižonem vřele doporučuji. Budu o tom ještě psát na jiném místě. Ať žijou bublinky!

Žádné komentáře:

Okomentovat